Wat is Social media advertising?
Social media advertising is een vorm van paid media met als voornaamste doel om de doelgroep te bereiken.
Het voordeel van social media advertising is dat zeer specifieke doelgroepen te bereiken zijn. Daarnaast is het mogelijk om advertenties op elk moment te analyseren en optimaliseren. Hierdoor kan de doelgroep effectief bereikt worden en worden budgetten efficient ingezet.
Adverteren op social media kan via diverse sociale netwerken, met ieder zijn eigen voordelen, nadelen en soorten advertenties. Meer informatie is te vinden op de onderliggende wiki's:
-
Facebook Advertising
-
Google+ Advertising
-
Linkedin Advertising
-
Twitter Advertising
-
YouTube Advertising
Voordelen van social media advertising
In verhouding tot earned media en owned media heeft social media advertising vele voordelen:
-
Het is een direct kanaal naar de doelgroep;
-
Het stelt merken en organisaties in staat om een nieuwe doelgroep te bereiken die via owned media nooit bereikt zouden worden;
-
Social media advertising heeft een mate van 'gegarandeerd' bereik van de (marketing) boodschap;
-
Social media advertising kan gemakkelijk schalen naar de behoeften van het merk of organisatie.